У системі підготовки вчительських кадрів важлива роль належить педагогічній практиці як ланці, що з’єднує теоретичне навчання студентів з їх самостійною роботою в закладах освіти, допомагає набути певного досвіду практичної діяльності. Важливою складовою частиною професійної підготовки майбутніх учителів-істориків є педагогічна практика, передбачена навчальними планами Факультету історії, політології і міжнародних відносин на IV курсі спеціальності 014 “Середня освіта (історія)” (ОР “Бакалавр”), а також викладацька практика у вузах для магістрів спеціальностей 032 “Історія та археологія” і 014 “Середня освіта (історія)”.
Умовою успішного проходження педагогічної практики є оволодіння студентом змістом фундаментальних історичних дисциплін, методикою викладання історії. Під час педагогічної практики поглиблюються і закріплюються знання студентів із психології, педагогіки, а також виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані елементарні методичні уміння.
Найважливішим завданням практики є:
- поглиблення зв’язку теоретичних знань на основі практичного навчання з реальним педагогічним процесом, використання їх у розв’язанні конкретних навчальних і виховних завдань, формування у студентів психологічної готовності до роботи в школі;
- вироблення у майбутніх вчителів педагогічних умінь та навичок практичної готовності до роботи в школі;
- вироблення у майбутніх вчителів педагогічних умінь та навичок практичної діяльності в навчально-виховних закладах, потреби в безперервній педагогічній самоосвіті;
- оволодіння сучасними методами і формами педагогічної діяльності, новими прогресивними технологіями навчання;
- формування творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності.
Базами педагогічної практики студентів університету є навчальні заклади та їх структурні підрозділи, які відповідають вимогам практики. До переліку баз педагогічної практики входять різноманатні освітні заклади (школи, інтернати, гімназії, ліцеї), професійно-технічні училища, вищі навчальні заклади І – ІІ рівнів акредитації, а також для магістрів – вищі навчальні заклади III – IV рівнів акредитації.
Після проходження практики студенти подають наступні документи по звітності:
- Психолого-педагогічний щоденник студента-практиканта з індивідуальним тижневим планом;
- 12 конспектів уроків з історії України, всесвітньої історії, курсу “Людина і суспільство”, 1 конспект факультативного заняття або роботи гуртка;
- Конспект позакласного заходу з історії;
- Конспект та аналіз виховного заходу;
- Звіт студента-практиканта, підписаний вчителем-істориком і класним керівником;
- Психологічна характеристика класу;
- Один протокол обговорення уроку;
- Характеристика на студента із запропонованою оцінкою;
- Витяг з протоколу методичної ради про заслухання звіту студента-практиканта.