Студентка ІV курсу спеціальності 032 Історія та археологія ОР «Бакалавр» (денна форма навчання) Оксана Воловодюк про участь у програмі Erasmus + у Гданському університеті.
Я взяла участь у академічній мобільності ERASMUS+ на базі Гданського університету під час осінньо-зимового семестру 2023/2024. Перше, з чим мені довелося мати справу, це комунікація з боку Гданського університету. Еразмус офіс та викладачі зазвичай відповідають на всі електронні листи дуже оперативно, ставляться з розумінням до різних питань та надають достатньо розгорнуті пояснення. Головною проблемою на організаційному етапі підготовки до мобільності було складання Договору про навчання («Learning agreement»), оскільки потрібно було приблизно уявляти, які предмети у Гданському університеті можуть бути еквівалентними до тих, які я повинна проходити в ПНУ. Однак по приїзду виявилося, що договір все одно доведеться змінювати у зв’язку з одночасним проведенням занять з кількох предметів. Це створювало певні труднощі, однак сама ідея повної свободи вибору предметів є однозначно хорошою.
Після приїзду для студентів Еразмусу була запланована програма адаптаційного тижня із вечірками та екскурсіями. Загалом такі заходи були однозначно позитивним фактором, враховуючи потребу адаптуватися на новому місці. Під час цих екскурсій мені вдалося оглянути історичний центр Гданська, відвідати Мальборкський замок та Музей Другої світової війни.
р. Мотлава в Головному місті
Одночасно з подіями, влаштованими Еразмус офісом, місцева студентська організація ESN також організовувала події на кшталт вечірок та поїздок. Для мене кількість вечірок, які вони пропонували студентам, була надмірною. Однак мені справді сподобалася влаштована цією організацією поїздка в Торунь наприкінці жовтня.
Гданський університет забезпечив мене та інших студентів програми ERASMUS+ місцями в гуртожитку. Гуртожитки у дуже хорошому стані, кімнати приємні та затишні. Однак саме тут виникли проблеми з комунікацією: адміністрація мого гуртожитку взагалі не відповідала на жодні електронні листи, через що доводилося з’ясовувати питання щодо заселення через Еразмус офіс. Однак навіть за посередництва останнього мені не вдалося вирішити проблему із зміною кімнати.
Стосовно навчального процесу, для остаточного формування свого розкладу знадобилося кілька тижнів (великою мірою це було спричинено потребою не допустити накладок у своєму графіку). Викладання велося англійською мовою, хоча була можливість брати предмети, які викладалися польською мовою, а також курси польської. Активна участь у заняттях і щоденне використання англійської мали дуже значний вплив на мої мовні навички. Саме це дозволило мені довести факт свого володіння англійською мовою на рівні C1 (за результатами Duolingo English Test) Викладачі виявляли своє розуміння до ще не надто високого рівня володіння розмовною і академічною англійською студентами-іноземцями. Загалом їхнє ставлення до таких студентів було достатньо лояльним, хоч зазвичай були встановлені досить чіткі критерії оцінювання і відповідні вимоги. Гданський університет має дуже сильний американістичний осередок і за моєю спеціальністю велика кількість курсів стосувалася саме історії США. Для мене це стало гарною можливістю вийти із своєї академічної зони комфорту і дізнатися про настільки відмінну від Європи країну. Значним досягнення для себе вважаю достатньо близьку співпрацю з однією з викладачок, яка погодилася написати мені рекомендаційний лист для подачі на магістерську програму.
Як свій найцікавіший досвід можу навести свої діалоги із польськими викладачами про проблемні питання історії польсько-українських стосунків. Це є релевантним для мене, оскільки я власне вивчаю історію Польщі, тож для мене важливо набувати досвіду у спілкуванні із польськими колегами по цеху.
Щоправда, мушу відзначити той факт, що у зв’язку з малою кількістю предметів, які можливо було перезарахувати, академічний тиск на мене був дуже значним. У таких умовах вдосконалення навичок таймменджементу стало необхідністю для виживання. Разом із таймменджментом перебування у іншому, тим більше закордонному, академічному середовищі стимулює напрацювання цілого ряду навичок. Здебільшого йдеться про комунікацію, де важливим є навіть банальне надсилання електронних листів. Тим не менш в таких умовах значно зростає ризик вигорання, особливо враховуючи те, що одразу після завершення моєї мобільності в ПНУ починався новий семестр.
Що ж до комунікації з іншими студентами, Еразмус вважається тією програмою, яка дозволяє завести багато нових друзів. У моєму випадку це не дуже спрацювало з ряду особистих причин. Однак мені все одно вдалося налагодити хороші стосунки у своїй невеликій групі студентів-істориків.
Підбиваючи підсумки, можу сказати, що досвід цієї академічної мобільності став для мене чимось абсолютно новим і захопливим, в першу чергу – можливістю випробувати свої академічні і соціальні здібності і значно їх підвищити. Іншим студентам я однозначно радила б спробувати взяти участь у подібній мобільності за умови, що вони готові вчитися адаптуватися до нового середовища, опановувати нові навички та викладатися на повну.