В Івано-Франківській області буде створено Консультативну раду з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти та вдосконаленню освітнього процесу. Про це заявили 10 березня 2021 р. під час спільної наради ректора Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, керівника Департаменту освіти і науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА з керівниками загальноосвітніх шкіл області та освітянських осередків ОТГ, Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, викладачів та вчителів. На цій зустрічі були присутні і викладачі Факультету історії, політології і міжнародних відносин.
Нараду присвятили питанням сприяння розвитку системи загальної середньої освіти та вдосконаленню освітнього процесу в них відповідно до завдань Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти, утвореної при Президентові України 16 лютого 2021 р.
Проведення такої наради анонсував напередодні ректор Університету Ігор Цепенда за підсумками Консультативної ради у Києві минулого тижня.
Ігор Цепенда ознайомив учасників зустрічі із завданнями освітянської спільноти області в контексті Положення про Консультативну раду з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти. Він підкреслив, що Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника продовжує свій рух за основними векторами розвитку до яких, зокрема, належать напрямки освіта впродовж життя та вплив на розвиток регіону.
Ректор зазначив, що це не черговий документ, а важлива подія для всіх освітян. Запропоновано нову формулу, яка дозволятиме вирішувати ті питання, які безпосередньо турбують усіх учасників освітнього процесу, в першу чергу в системі загальної середньої освіти. Вона вибудувана так, що включає провідних вчителів України, представників МОН України, народних депутатів, які працюють у відповідних комітетах Верховної Ради України, керівників Центрів оцінювання якості освіти.
«Таким чином ця формула дозволяє дуже швидко впроваджувати ті зміни, яких ми потребуємо в контексті реформи середньої освіти. Ніхто так, як освітяни не відчувають, що потрібно доповнити, додати, які потрібно зробити кроки, щоби цей процес почав працювати більш ефективно» – констатував Ігор Цепенда.
Діяльність Консультативної ради полягатиме в моніторингу функціонування освітнього простору, стану реформування школи, впровадженні інноваційних методів, належного кадрового забезпечення освітнього процесу, професійного розвитку вчителів, сприянні взаємодії між органами влади центральної та на місцях, що дозволяло б творити безпечне і професійне середовище.
«Прикарпатський університет готовий максимально надавати допомогу. Ми зберігаємо низку освітніх програм «Середня освіта», а з іншого боку готові розширювати і поглиблювати методику, бо ті зміни, які сьогодні відбуваються в освітньому просторі, вимагають блискавичного реагування», – зазначив Ігор Цепенда.
Нагадаємо, до Консультативної ради, створеної за указом Президента України, увійшли провідні вчителі-методисти України, директори ліцеїв, народні депутати України, представники уряду, ректори закладів вищої освіти. Перше засідання відбулося в офісі Президента України 4 березня 2021 р. і у ньому взяв участь ректор Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Ігор Цепенда.
Основна ідея ради – отримати інформацію безпосередньо від учасників освітнього процесу та імплементувати відповідні зміни до законів України.
Консультативна рада – консультативно-дорадчий орган при главі держави.
Її основними завданнями є моніторинг сучасного освітнього простору, моніторинг стану реформування системи загальної середньої освіти, аналіз законодавства України в цій сфері.
Рада готуватиме пропозиції щодо доступності та високої якості загальної середньої освіти, прав учасників освітнього процесу, вдосконалення законодавства про повну загальну середню освіту.
Цей орган також буде займатися розвитком державно-приватного партнерства у сфері освіти, сприяти координації центральної та місцевої влади, підприємств і навчальних закладів з розвитку сучасної та безпечної освітнього середовища.