Змістовне спільне інтерактивне заняття ліцеїстів Католицького ліцею імені Василія Великого та студентів спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр»

    25 березня 2025 р. на базі MoPED Ecosystem Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбулося спільне заняття для учнів Католицького ліцею імені Василія Великого (https://stbasilschool.org.ua/) та студентів другого курсу спеціальності 014 Середня освіта (Історія) ОР «Бакалавр». Заняття провела доцент кафедри історії України і методики викладання історії Тамара Галицька-Дідух.

    Ліцеїсти досліджували суспільно-політичний розвиток України у 2014–2022 рр., аналізуючи події, що визначили сучасну історію України. Тамара Вячеславівна, яка є вчителем історії Католицького ліцею, застосувала широкий спектр методів і прийомів навчання для активізації критичного та творчого мислення учнів.

    Заняття було побудоване на діяльнісному, компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах, а також на основі проблемного навчання, що спонукало ліцеїстів не лише запам’ятовувати факти, а й аналізувати їх, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, оцінювати історичні події, робити аргументовані висновки.

    Студенти ПНУ відзначили високий рівень підготовки учнів 11–А класу Католицького ліцею імені Василія Великого. Ліцеїсти продемонстрували сформоване історичне мислення, системність знань та вміння працювати з різними джерелами інформації. Учні активно використовували міжпредметні зв’язки, спираючись не лише на знання з історії України, а й на матеріали з всесвітньої історії, правознавства, етики ін., що допомогло їм глибше осмислити суспільно-політичні процеси 2014–2022 рр. Учні вміло дешифрували російські фейки, аналізували джерельну інформацію, вибудовували логічні ланцюжки, порівнювали історичні події, демонстрували глибоке розуміння сучасних викликів, у дискусіях піднімали важливі питання корупції, моральної відповідальності, громадянської свідомості. Особливо вразила студентів злагоджена робота учнів в групах, під час яких вони створювали ментальні карти для візуалізації ключових подій та процесів, інфографіки, таймлайни, порівняльні таблиці, резюме – для підсумкового осмислення теми. Такий рівень підготовки свідчить про високу якість освіти в ліцеї, професіоналізм учителя та зацікавленість учнів у глибокому вивченні історії. Ліцеїсти не лише засвоюють факти, а й розуміють їхній контекст, що формує свідомих, критично мислячих громадян!

     Студенти, які в майбутньому стануть вчителями, могли побачити, як працюють сучасні методи викладання на практиці. Водночас для учнів це була чудова можливість зануритися в атмосферу Університету та відчути себе частиною академічної спільноти.