В Польщі обговорили різноаспектні виклики війни

    Виклики наукової спільноти в умовах війни делегація Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника у складі декана педагогічного факультету Оксани Кондур, професорів кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Олени Будник, Марії Клепар і доцентки кафедри світової літератури і порівняльного літературознавства Тамари Ткачук взяла участь у Міжнародній науковій конференції «Виклики наукової спільноти у контексті війни в Україні». Її організувала Військова технологічна академія у м. Варшаві за підтримки Міністерством освіти і науки Польщі.

    Захід об’єднав учених з Польщі, України та Словаччини.

    Учасники наукового заходу обговорювали з різних аспектів виклики російсько-української війни: безпекового, психологічного, педагогічного, економічного, політичного, технологічного та ін.

    Українські науковиці у своїх доповідях торкнулись питань педагогічних аспектів організації освітнього процесу та використанні логотерапії Віктора Франкла для психологічного супроводу дітей, які мають травми війни (Олена Будник), особливостей забезпечення якості освіти в кризових умовах (Оксана Кондур), впливу музичної культури на психологічний стан суспільства та його боротьбу за національну свободу в умовах війни (Марія Клепар), появі нових цінностей під час російсько-української війни (Тамара Ткачук) Визначено перспективи подальших наукових пошуків окреслених проблем.

    Під час візиту до Республіки Польщі професорки Олена Будник, Марія Клепар та Оксана Кондур також відвідали Державну академію прикладних наук у м. Хелмі (Польща), з якою різновекторно впродовж багатьох років співпрацює Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, і зокрема педагогічний факультет.

    Ефективною стала зустріч викладачів із Зігмундом Гардзінським, керівником відділу міжнародної співпраці Державної Академії прикладних наук в м. Хелм, і професором кафедри педагогіки Піотрем Мазурем.

    Польські колеги презентували Центр Інженерної Науки, що є візитівкою закладу освіти, де облаштовано навчально-промислові лабораторії, сучасне обладнання й технології для навчання, власний навчальний аеродром, монопрофільний Центр Медичної Симуляції, новітній освітній простір для студентів-педагогів.

    Під час зустрічей з викладачами кафедри педагогіки цього закладу обговорили питання проведення спільних заходів та академічної мобільності для викладачів і студентів, а також публікації наукових статей в наукових виданнях університету та академії.

    Оскільки  в академії навчаються українські студенти, тому було визначено шляхи спільної діяльності для проведення наукових досліджень щодо соціальної адаптації студентів у Польщі та (по)воєнній Україні.